50 jaar Sortimo – 50 jaar intelligente mobiliteit

In 1973 richtte Herbert Dischinger een groothandel op voor handwerk. 50 jaar later levert Sortimo alles wat de vakmensen nodig hebben en nog veel meer …

Het idee

Op 25-jarige leeftijd sticht Herbert Dischinger in Augsburg een groothandelsbedrijf voor vastzetsystemen. Als een bekwame zakenman kent Herbert Dischinger zijn klanten en weet hij dat ze schroeven, rondellen en andere kleine onderdelen rommelig vervoeren in tassen en dozen. Toen had hij het idee dat de basis legde voor Sortimo (SORTIment MObil) …

Van metalen koffers tot intelligente mobiliteitsoplossingen

1973

Herbert Dischinger maakt kleine plastic inzetbakjes die perfect in een metalen koffer passen en zo zijn opgesteld dat er niets uit valt – dit is de geboorte van de eerste metalen koffer, de KM 321. De dekselvergrendeling is uniek en gepatenteerd. De koffer is optioneel beschikbaar met inzetbakjes of verdeelschotten.

1995

De metalen koffer wordt voortdurend geoptimaliseerd en aangepast aan nieuwe eisen. In 1995 bijvoorbeeld heeft de metalen koffer een gepatenteerde éénhandsbediening die het mogelijk maakt de koffer met één hand te openen. Bovendien is de koffer voorzien van een steun voor het deksel, zodat het deksel niet hoeft te worden neergezet. Dankzij het rubberen handvat kan de koffer comfortabel in de hand worden gedragen en de etikettering biedt een overzicht van de inhoud.

2009

In 2009 wordt, naast de metalen koffer, een kunststof variant van polypropyleen aangeboden: de L-BOXX. Dit is het startpunt van de bekende BOXX series, zoals de T-BOXX, waar de inhoud ook van buitenaf te zien is dankzij het transparante deksel.

De ontwikkeling van de inrichting voor bestelwagens.

1986

Het eerste FE 1-bedrijfswageninrichting wordt in 1986 geïntroduceerd. De metalen koffer is vervaardigd in een kubusconstructie. De bedrijfswageninrichting zelf is ontworpen voor zelfmontage.

1998

In 1998 verschijnt het geoptimaliseerde bedrijfswageninrichting FE2 in een ontwerp dat is geoptimaliseerd voor het gewicht. De laden kunnen volledig worden uitgetrokken dankzij de telescopische rails en worden automatisch vergrendeld wanneer deze worden ingedrukt.

2004

in 2004 wordt de 3e generatie bedrijfswageninrichting op de markt gebracht: Globelyst. Het wordt gekenmerkt door de steun in plaats van het kubusontwerp, wat resulteert in een onbeperkt aantal varianten. Talrijke patenten optimaliseren de Globelyst bedrijfswageninrichting – in verder ontwikkelde vorm (Globelyst4) nog steeds in het assortiment vandaag.

2018

Met de SR5 (Sortimo 5de generatie bedrijfswageninrichting) lanceert Sortimo in 2018 een bedrijfswageninrichting dat de laadruimte maximaal benut dankzij het flexibele ontwerp en een perfecte organisatie van de werkplek biedt in de kleinste ruimtes met diensten zoals mySortimo labels.
Zelfs in de kleinste klasse bedrijfsvoertuigen past een Euro-pallet tussen twee SR5-rekken. Een andere nieuwe functie is dat de bestelwagen online kan worden geconfigureerd.

50 jaar Sortimo – 50 jaar intelligente mobiliteit

Onze nieuwste video over 50 jaar Sortimo:

Commentaar schrijven

Vul a.u.b. het verplichte veld in.
Vul a.u.b. het verplichte veld in.
Vul a.u.b. het verplichte veld in.

* gemarkeerde velden zijn verplicht.

Vul a.u.b. het verplichte veld in.

0 commentaren

  • Er zijn nog geen commentaren, u kunt de spits afbijten!
    Wij zijn blij met uw feedback op dit artikel.